Nors eismo reguliuotojai keliuose sutinkami itin retai, svarbu prisiminti ir žinoti, ką reiškia skirtingi reguliuotojo signalai.
Reguliuotojas, tai asmuo, įgaliotas reguliuoti kelių eismą, dėvintis uniformą ar (ir) turintis skiriamąjį ženklą (raištį ant rankovės, reguliuotojo lazdelę, skritulį su raudonu atšvaitu). Reguliuotojas dažniausiai būna policininkas, tačiau gali būti ir pervažos budėtojas, kelių darbininkas ar kitas eismą reguliuoti įgaliotas asmuo. Paprastai reguliuotojas stovi sankryžos viduryje.
Reguliuotojo nurodymai turi pirmenybę šviesoforo signalų, kelio ženklų ir kelio ženklinimo, taip pat KET reikalavimų atžvilgiu.
Eismo reguliuotojo signalai yra rodomi skirtingomis reguliuotojo rankų padėtimis, o švilpuku pranešama apie tai, kad netrukus keisis reguliuotojo nurodymai.
Reguliuotojo signalai yra svarbi kelių eismo taisyklių (KET) dalis, nes jie naudojami reguliuoti eismą, ypač situacijose, kai neveikia šviesoforai arba kai eismo sąlygos reikalauja tiesioginio valdymo. Mokami ir nemokami KET bilietai apima klausimus apie reguliuotojo signalus, nes šios žinios yra būtinos visiems vairuotojams.
Iš dešiniojo ir kairiojo šono leidžiama važiuoti tiesiai ir į dešinę.
Iš dešiniojo ir kairiojo šono leidžiama eiti pėstiesiems per važiuojamąją dalį.
Iš krūtinės ir nugaros pusės visų transporto priemonių ir pėsčiųjų eismas draudžiamas.
Iš kairiojo šono leidžiama važiuoti visomis kryptimis.
Iš krūtinės pusės leidžiama važiuoti tik į dešinę.
Iš nugaros pusės ir dešiniojo šono visų automobilių eismas draudžiamas.
Už reguliuotojo nugaros leidžiama eiti pėstiesiems per važiuojamąją dalį.
Visiems draudžiama judėti bet kuria kryptimi.
Visi privalo sustoti nekeisdami eismo juostos.
Vairuotojas privalo sustabdyti transporto priemonę, pėsčiasis – sustoti, kai tikrinantis pareigūnas ar reguliuotojas duoda signalą – mojuoja reguliuotojo lazdele ar skrituliu su raudonu atšvaitu, nukreiptu į eismo dalyvį, arba per garsiakalbį liepia sustoti. Signalas STOP taip pat gali būti nurodytas specialiomis spalvomis ir atitinkamos tarnybos ženklu pažymėtame automobilyje įrengtoje švieslentėje.
Siekdamas atkreipti eismo dalyvių dėmesį, tikrinantis pareigūnas ar reguliuotojas gali duoti signalą švilpuku. Gavęs signalą sustoti, vairuotojas privalo nedelsdamas sustabdyti transporto priemonę nurodytoje vietoje; jeigu vieta nenurodoma, – dešiniajame kelkraštyje, o kai kelkraščio nėra, – važiuojamosios dalies dešiniajame pakraštyje.
Reguliuotojo signalai rodomi ne periodiškai, tai yra, vienas signalas rodomas ne tam tikrą laiką, o atsižvelgiant į eismo intensyvumą įvairiomis kryptimis.
Gali, ypač sudėtingais atvejais, kai eismą reikia reguliuoti didelio eismo intensyvumo sankryžose.